Followers

ADS


FOR HEALTHY LIFE - AND PLUS, MAKING MONEY !



BUAT DUIT DENGAN HANDPHONE !



SBOBET ONLINE
12bet Indonesia

Stalker.

Sunday, September 18, 2011

Tutorial : Kekalkan connection apabila mencapai limit broadband !

Kali ni, pertama kalinya nak buat tutorial secara rasmi. Tutorial yang pertama ni bukan baru tapi dah lama, cuma dikongsi bersama dalam belog Liling yang kosong ni sebab selalu sangat guna cara ni kalau broadband cecah limit bandwith yang berjumlah 3 gig tu (biasanya tak sampai pun setengah bulan sampai ke limit ).  

Credit : Lupa dapat dari mana benda ni , dah lama kot.


Mula-mula : 

Tekan kat Icon Start menu, taipkan kat box search programs dan files : cmd

Kemudian akan keluar  satu box berbentuk macam ni :

Klik untuk besarkan image


Dah keluar box tu, taip pula  ipconfig/all macam dalam gambar ni :

Klik untuk besarkan image


Lepas tu, tekan enter. Bila kita tekan enter, akan keluarlah pula segala maklumat macam ip address anda. Bila nampak ip address anda (macam aku, aku guna DG jadi Ip address ada satu je-so aku pilih itu) , salin ip adress tu .

Memula keluar ini.( Klik untuk besarkan image)

Ip Address (Klik untuk besarkan image)


Dah salin Ip address tu, taip pula ping ipaddress anda -t  macam dalam gambar di bawah :

Klik untuk besarkan image

Dan bila keluarnya benda macam dalam gambar di bawah ni, maknanya anda berjaya mem-pingkan ip address anda. Hehe.

Klik untuk besarkan image

Cara ni dah lama aku praktikkan di saat broadband cecah limit. Dalam banyak belog yang aku jumpa, semua cakap cara ni lajukan broadband kita yang telah sampai ke limit tu. Tapi sebenarnya (dari pengamatan aku ) , cara ni sebenarnya bukan untuk lajukan speed tapi untuk kekalkan connection anda. Maksudnya, takde lahh freeze time-time anda tengah surf internet. Cuba bandingkan sebelum anda guna cara ini dan selepasnya. Apa beza ? Oke. Selamat mencuba !


0 says:

Post a Comment

Thanks for commenting ! =D