Followers

ADS


FOR HEALTHY LIFE - AND PLUS, MAKING MONEY !



BUAT DUIT DENGAN HANDPHONE !



SBOBET ONLINE
12bet Indonesia

Stalker.

Monday, August 22, 2011

Bab 8 : Boleh percayakah banker sekarang ?

Assalamualaikum people . Selamat berpuasa semua =)

Pagi tadi selepas gunting rambut ( just trim n wash hair but unsatisfied ), terus pergi ke salah sebuah bank yang biasa aku kunjungi. Niat di hati nak simpan duit syiling yang dah berkurun lamanya dalam bekas tu. Takde lah banyak sangat. Tapi cukuplah buat tengok wayang 3D, makan KFC , main bowling, main archer (kau orang kira sendiri berapa =P ). Masa nak ambil nombor aka angka giliran tetiba receptionist yang berdiri betul-betul sebelah mesin bagi nombor tu cakap dengan aku bahasa cina. Aku buat apa yang termampu, angguk kepala. Yer, angguk je walau tak tahu apa pun. Lepas tu dia bagi nombor.Aku pun tunggu giliran.

Tunggu punya tunggu .. 1555 .. 1556 .. 1557 .. 1558 .. 1559 .. 1560 .. 1561 .

Tengok je kat mesin tunjuk nombor tu , aku pun berdiri ke kaunter 7 sebab mesin tu suh aku p kaunter 7. Bagi buku bank , plastik berisi duit syiling dan borang masuk duit tu ..lepas tu abang tu cakap : "Petang nanti baru masuk " sambil hulur buku bank aku. Aku diam lepas tu blah .

Persoalannya sekarang ..

Adakah kita boleh mempercayai banker itu ? Ye laa. Dia count duit tu later, without kita supervise. Dulu kan masa aku selalu simpan duit .. selalu syiling diorang kira on the spot but maybe they want to upgrade their efficiency so diorang pun buat lah macam ni . (Kira duit syiling later ) . Tapi, in case kalau dia songlap duit kita, kita boleh buat apa je ? Ada bukti ke yang cakap dia songlap duit kita ? Mesti timbul kesulitan bila kita hadapi masalah macam ni. Dulu boleh je dia kira syiling tu on the spot, but we have to wait la. Dia kena asingkan dulu syiling-syiling tu .. baru kira then total up.Huu. Jadi, apa masalahnya sekarang ? asal takleh kira on the spot ? =.= . My Suggestion : bank kena banyakkan mesin kira syiling =P


Ehe.Kita tunggu je laa isu ni keluar kan muka surat depan newspaper yer ? =P .


* Takut bila dengar cerita orang kena tipu dengan banker . Orang tuh nak bank in rm200, tapi dpn org tu, banker amik rm50 selit dekat buku then kata kat org tu tak cukup rm50 padahal terang-terang dia amik duit tu *

0 says:

Post a Comment

Thanks for commenting ! =D