Followers

ADS


FOR HEALTHY LIFE - AND PLUS, MAKING MONEY !



BUAT DUIT DENGAN HANDPHONE !



SBOBET ONLINE
12bet Indonesia

Stalker.

Wednesday, September 28, 2011

Apabila Namawee Bersuara lagi .

Siapa yang tak kenal Namawee ni ? * Tak kenal, hentak kepala kau orang kat dinding * Namawee ni mamat cina yang pernah gemparkan negara kita dengan penghasilan lagu Negarakuku, yang dianggap menganjing Malaysia dengan isu-isu / situasi yang sememangnya benar-benar berlaku.Hebat gile dia, masuk wikipedia =P

Secara jujurnya aku memang tabik spring dengan Namawee ni, sebab berani menyuarakan pendapat dia melalui lagu. Dia pun officially dah jadi penyanyi kan. Lepas dah gemparkan negara dengan kes Negarakuku dia tu , senyap seketika. Tengok-tengok lepas tu , bila search pasal dia .. rupanya aktif menghasilkan lagu. Walaupun aku tak paham bahasa cina, tapi ada sesetengah lagu yang best . Kau orang boleh lah search lagu-lagu dia kat youtube eh.

Lepas tu dia start lagi bikin kecoh, buat iklan pasal TNB . Tapi rezeki dia, maybe banyak yang menyokong - rata rata mestilah cina kan, dia still boleh go on life. Kalau lah dia tu bangsa melayu aku rasa dah lama dia bunuh diri sebab ye lah, banyak kali gile kena hentam.

Baru-baru ni , dia keluar pula dengan movie Nasi Lemak 2.0. Pelakon Adibah Noor, Afdlin Shauki ada dalam movie tu. Sebenarnya before movie ni officially ditayangkan ..page facebook dia , aku dah like lama dah. Nak tahu perkembangan sebab belog dia 100 % bahasa cina =.= 

Tapi yang aku nak share dengan kau orang adalah (yang maybe akan jadi kontroversi tak lama lagi  ) dimana dia hasilkan 1 lagu bertajuk F*** Utusan. Ni tahu sebab page dia yang aku like tu .. update pasal ni . Cuba tengok screenshot pasal tu : 
 
taken from Namawee Only Officially facebook page


Persoalannya sekarang :

1. Kenapa nak delete lepas buat ? tahu takut ? sebelum buat tak fikir dulu eh ? Tak payah padam lah !
2. Perlu ke buat tajuk "F***" tu ? Berbudi bahasa budaya kita. Tak boleh guna bahasa elok sikit ke ?
3. Kau memang nak pecah belahkan melayu dengan cina ke ? * eh.aku bukan melayu. Aku sabahan. *
 
Dari sudut lain pula : 
1. Perbuatan dia akan buka mata kita seluas - luasnya, sebab benda yang dia cakap 100 % tepat.
   (Berdasarkan kejadian / isu / perkara yang memang berlaku di Malaysia ni )
2. Menunjukkan Namawee berani mati. Sumpah tabik spring !
3. Menunjukkan yang mentaliti melayu ni masih di takuk lama , asal nak kutuk movie dia ? Kan bersifat
    1 Malaysia tu ? Semua bangsa ada. Kalaulah movie dia berunsurkan hinaan,takkan pelakon gred A macam
    Afdlin Shauki , Adibah noor dan lain lain join sekali dalam movie dia ? Think okey ?
4. Boleh menunjukkan siapa sokong PM kita ke tak. Hehe. Sebab Utusan wujud time UMNO lagi .
5. Menunjukkan Namawee ni berbakat gegila .

Takda. Takda. Aku bukan nak kutuk Namawee pun. Atau melayu. atau cakap pasal politik. Nak kata aku ni bersifat patriotik, takdalah 100 % . Cuma, aku kurang gemar bila Namawee gunakan perkataan atau tajuk yang jelas- jelas buat aku takleh simpan lagu tu kan mp3 folder sebab bila kawan tengok je, diaorang kata : walaweh ! apa main fuck-fuck ni ?? Lagi satu, please Namawee . No religion isu next time. Please.

Namawee, gunakan lah bahasa yang molek sikit boleh ? Berbudi bahasa budaya kita. Still support you , but in the same time , please taking care the sensitivity of Malaysian citizen. Ahaks !

Apa- apa pun , mari layan lagu dia yang aku suka dengar. Pasal video F*** Utusan tu, pergi cari kat youtube lah before jam 12 am sebab dia plan nak delete.

( nak share video youtube tapi yang dia bagi cuma link )

2 comments:

  1. Namewee tu mcm penghasut jak bah..mmg lah betul tapi cara dia sampaikan tu kdg2 melampau..

    P/s: i am sabahan too..

    ReplyDelete
  2. ya . memang cara dia sampaikan melampau . kadang-kadang terfikir juga.dia malaysian ka ? =.=

    ReplyDelete

Thanks for commenting ! =D