Followers

ADS


FOR HEALTHY LIFE - AND PLUS, MAKING MONEY !



BUAT DUIT DENGAN HANDPHONE !



SBOBET ONLINE
12bet Indonesia

Stalker.

Saturday, November 17, 2012

TIPS UNTUK DAPAT DUIT SHARE LINK.


Baru 2- 3 minggu ni aktif kembali untuk share link yang mana every unique click, we get about 0.20sen @ 0.40 sen, depends dengan mereka nak bagi kita berapa per unique clicks.

Kenapa baru sekarang dan bukan aktif masa memula dulu daftar ? Okey yang pertama sebab aku ada masa free sekarang dan yang kedua, aku dah pernah cash out kat sini berabad dulu jadi takdalah aku rushing nak cashout lagi sebab dah pernah dulu, hehe.

Memandangkan sekarang aku aktif dalam twitter, maka aku ambil peluang untuk sharekan link yang TERPILIH. Aku ulangi, TERPILIH.

Cuba lihat ni : 

klik untuk tumbesaran


Di atas ni adalah beberapa link yang aku share yang mana yeah got a few unique clicks after promoting and post the links. To me, sharing with twitter is the best way sebab marketing twitter sangat luas, mudah dan senang kita nak promote.

Earning diatas aku dapat setelah post HANYA DI TWITTER. Ye, twitter. Berbanding dulu, post kat FB / blog tak gerak pun.

Few tips untuk share :

1. Pilih iklan yang menarik / orang MEMANG akan klik.
    Kalau iklan tu pasal iklan jual kereta / insurance takkan teenagers nak klik. Bukan berduit pun nak
    beli. HAHA. Lainlah kalau pasal konsert, contest dan dll.

2. Sharekan link anda di tempat yang sesuai.
    Yang ini penting ! Even provider for the kempen / iklan pun dah inform awal-awal. Kalau tak,
    cuba check. Diorang akan kata no spamming haha. Jangan nak letak kat komen blog orang atau
    shout out box, konpem kena banned oleh tuan punya tempat HAHA.

3. JANGAN share benda yang SAMA/ BERULANG dalam sehari.
    Pastikan anda tak share kempen iklan tu berulang dalam sehari. Tak kiralah anda post kat blog ke,
    fb ke, twitter ke, bbm ke mana-manalah sebab orang akan mudah hilang minat nak tahu apakah itu.
    Kalau post kempen hari-hari takpa. HAHA. Lagi cerah peluang nak dpt unique clicks.

4. Tajuk kempen / iklan kena menarik.
   Yang ini pun penting, supaya orang yang lihat post anda tu tertarik nak tahu apakah benda disebalik
    link tersebut. Misal kata kempen di atas yang cecah RM5 tu, tajuknya aku buat "student U dan
    kolej mesti tahu benda ni !" haha. =P Ingat, kena kreatif !

5. Tag / mention / email / invite orang yang berkenaan sahaja.
    Tak semua berminat nak tahu apa kempen / iklan yang kita share dan kadang kala apabila kita buat
    benda yang tersenarai kat atas ni, mereka yang anda tag / mention / email / invite mungkin akan
    rasa terganggu dan anggap anda buat spam so elakkan benda begini terjadi.


Setakat ni je tips yang aku boleh share. Dan memang tips nilah yang aku guna pakai haha. Selamat mencuba !


1 comment:

  1. Macam mana nak ubah tajuk iklan kepada mesej kita? Baru je dlm says.com..diharap beri tunjuk ajar..:)

    ReplyDelete

Thanks for commenting ! =D